Fasolowy murzynek

Home / Desery / Fasolowy murzynek
Spread the love

Jeśli nigdy nie próbowałeś fasolowych wypieków, to nie wiesz co tracisz. W ogóle nie czuć, że jest ciasto, którego głównym składnikiem jest warzywo strączkowe. Jest to nietypowy sposób na wprowadzanie do diety fasoli, która ma szereg właściwości z których warto skorzystać. Jest to przede wszystkim bogate źródło roślinnego białka. Podstawą diety powinna być różnorodność, warto więc białko uzupełniać również z roślin- nie tylko z mięsa.

Fasola dobrze wpływa na nasz żołądek- zmniejszając ilość wydzielanego kwasu żołądkowego. Jeśli tak, jak ja cierpisz na refluks lub zgagę- jedz czerwoną fasolę  🙂 Ponadto fasola bogata jest w lecytynę, która wpływa korzystnie na nasz mózg. Fasola jest też źródłem witaminy Bwitaminy E oraz fosforu, potasu, magnezu, wapnia i żelaza.

W jednym warzywie mamy dostarczone zarówno białko jak i węglowodany oraz nienasycone kwasy tłuszczowe.

All in one

Ale przejdźmy do przepisu….

Kupiłam sobie nową silikonową foremkę, więc musiałam przetestować jakieś ciasto. Padło na ciasto fasolowe.

Patrząc na pierwsze przepisy, które wrzucam można pomyśleć, że jem bardzo dużo słodkiego. Prawda jest taka, że bywa z tym różnie. Zazwyczaj wystarczają mi owoce. Jednak ze względu na zwiększenie kaloryczności oraz ilości węglowodanów w diecie, nachodzi mnie ochota na eksperymenty. Zamiast ryżu na śniadanie, obiad i kolację, wolę urozmaicać źródła węglowodanów. Takie słodkie ciacho idealnie się do tego nadaje. W dodatku pozwala mi na chwilę przyjemności- przerwa w pracy na kawę z murzynkiem to jest to  😈

Składniki:

4 jajka
puszka czerwonej fasoli
olej kokosowy (opcjonalnie, nie jest niezbędny) – płaska łyżka
3 łyżeczki kakao
5 namoczonych wcześniej daktyli
1 banan

Dodatki (u mnie):
Morele suszone (20 gram, ok. 6 szt)
Orzechy pekan (6 szt.)
Wiórki kokosowe doposypania

1. Białka ubić na sztywną pianę.
2. Zblendować pozostałe składniki (poza dodatkami).
3. Dodać białka i delikatnie wymieszać z masą fasolową.
4. Na koniec dodać wybrane dodatki.
5. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 40 minut (do suchego patyczka)

Składniki fasolowy murzynek

Ja sobie podzieliłam na 4 porcje i wyszło:

Kcal 302 BTW 13/17/26 1 kawałek

Smacznego